dnes je 20.4.2024

Input:

Reklamné predmety z pohľadu dane z príjmov v roku 2018

27.9.2018, , Zdroj: Verlag Dashöfer

2018.18.1.2 Reklamné predmety z pohľadu dane z príjmov v roku 2018

Ing. Juraj Válek, PhD.

Reklama a propagácia sú v širšom ponímaní chápané ako súčasť marketingu a ďalších podporných prostriedkov predaja, pričom podporu predaja, ako aj tvorbu imidžu zabezpečujú firmy rôznymi formami. Ktorými sú výdavky na reklamu a propagáciu výrobkov, podpora značky, výrobkov a mena, budovanie dobrých vzťahov s obchodnými partnermi. Na budovanie dobrých vzťahov s obchodnými partnermi, slúžia výdavky na poskytovanie reklamných predmetov, na občerstvenie a pohostenie obchodných partnerov, na predvádzanie a ochutnávky výrobkov. Výkonom samotnej reklamy nie je priamo dosahovaný príjem, ale očakáva sa, že náklady vynaložené na reklamnú činnosť sa postupne vrátia v budúcich príjmoch dosahovaných z činnosti daňovníka. Vynakladanie prostriedkov na reklamu a propagáciu má aj daňové dôsledky.

Na