dnes je 25.4.2024

Input:

Účtovanie vrátenia tovaru v rámci reklamácie v roku 2020

25.8.2020, , Zdroj: Verlag Dashöfer

2020.16.2.2 Účtovanie vrátenia tovaru v rámci reklamácie v roku 2020

Ing. Jozef Pohlod


Odberateľ nám vrátil v rámci reklamácie tovar s faktúrou, že „náklady navyše” (nechce reklamáciu riešiť dobropisom). Ako máme uvedenú faktúru zaúčtovať v prípade, ak bola pôvodná faktúra s tovarom zaplatená a v prípade, ak nebola pôvodná faktúra s tovarom zaplatená.

Spôsob účtovania závisí od viacerých faktorov, ako napr.:

  • od toho, akým spôsobom budete reklamáciu riešiť (uznanie alebo neuznanie reklamácie),

  • od toho, či Vám odberateľ tovar vrátil alebo nevrátil,

  • či účtujete spôsobom A alebo B účtovania zásob a pod.

Pokiaľ reklamáciu uznáte a tovar Vám odberateľ nevrátil, pričom faktúra ešte nebola zaplatená, z Vašej strany je potrebné vystaviť dobropis na výšku uznanej reklamácie, pričom možno použiť tento spôsob účtovania:

Účtovný prípad Predávajúci 
MD D