dnes je 20.4.2024

Input:

Účtovanie zliav z cien tovarov v roku 2017

24.11.2017, , Zdroj: Verlag Dashöfer

2017.22.1.3 Účtovanie zliav z cien tovarov v roku 2017

Ing. Jozef Pohlod

V rámci obchodnej činnosti sa za účelom podpory predaja používa množstvo marketingových programov a marketingových nástrojov. Cieľom každého z nich je udržať si zákazníka a ovplyvniť jeho nákupné správanie tak, aby aj v budúcnosti nakupoval u toho istého obchodníka. Jedným z takýchto nástrojov, ktoré sa v značnej miere využívajú, je poskytovanie rôznych podôb zliav pri dosiahnutí určitého objemu nákupov realizovaných v stanovenom období, príp. zliav pri skoršej úhrade faktúry (skontá). V praxi za účelom najmä vernostných zliav obchodníci vystavujú zákazníkom rôzne zákaznícke karty a na základe splnenia stanovených podmienok je zákazníkovi pri budúcom nákupe následne poskytnutá zľava, príp. je zákazníkovi poskytnutý tovar v určitej hodnote zadarmo, resp. za „symbolickú” cenu. Iným druhom zliav sú zľavy poskytnuté ako