8.3.3.1 Časové rozlíšenie nákladov a výdavkov – príklady
Ing. Jitka Meluchová
PhD.; Ing. Jozef Pohlod
Výroba propagačného filmu
Spoločnosť ALFA, s.r.o. sa v rámci marketingovej stratégie rozhodla propagovať svoje výrobky formou reklamného filmu, ktorý vyrobila. Rôzne náklady spojené s výrobou filmu vznikli a boli uhradené v bežnom roku, film sa bude predvádzať v budúcom roku.
Reklamná kampaň
Spoločnosť FIRMA, s.r.o. uvádza na trh nový výrobok. Na podporu predaja zabezpečila reklamnú kampaň v televízii odvysielaním reklamných spotov v bežnom roku. Cena kampane bola 10 000 EUR. Dala si tiež vyrobiť reklamné plagáty, ktorých výroba stála 20 000 EUR.
Zároveň si objednal prenájom reklamných plôch na obdobie december bežného roka až február nasledovného roka. Cena prenájmu bola 30 000 EUR mesačne.
Pre zjednodušenie abstrahujeme od DPH a uzavretie a otvorenie iba…