dnes je 28.4.2024

Input:

Časové rozlíšenie nákladov a výdavkov - príklady

31.3.2017, , Zdroj: Verlag Dashöfer

8.3.3.1 Časové rozlíšenie nákladov a výdavkov – príklady

Ing. Jitka Meluchová

PhD.; Ing. Jozef Pohlod


Výroba propagačného filmu

Spoločnosť ALFA, s.r.o. sa v rámci marketingovej stratégie rozhodla propagovať svoje výrobky formou reklamného filmu, ktorý vyrobila. Rôzne náklady spojené s výrobou filmu vznikli a boli uhradené v bežnom roku, film sa bude predvádzať v budúcom roku.


Reklamná kampaň

Spoločnosť FIRMA, s.r.o. uvádza na trh nový výrobok. Na podporu predaja zabezpečila reklamnú kampaň v televízii odvysielaním reklamných spotov v bežnom roku. Cena kampane bola 10 000 EUR. Dala si tiež vyrobiť reklamné plagáty, ktorých výroba stála 20 000 EUR.

Zároveň si objednal prenájom reklamných plôch na obdobie december bežného roka až február nasledovného roka. Cena prenájmu bola 30 000 EUR mesačne.

Pre zjednodušenie abstrahujeme od DPH a uzavretie a otvorenie iba