dnes je 3.5.2024

Input:

Nákup reklamných predmetov z pohľadu dane z príjmov v roku 2017

17.4.2017, , Zdroj: Verlag Dashöfer

2017.08.2.2 Nákup reklamných predmetov z pohľadu dane z príjmov v roku 2017

Ing Monika Ziškayová


Spoločnosť pripravuje vo svojom areáli spoločensko-zábavne podujatie, na ktoré sú pozvaní obchodní partneri a zamestnanci, pričom každý zamestnanec má možnosť pozvať si cca 5 osôb.

Okrem zabezpečenia zábavno-hudobného programu a atrakcií plánuje spoločnosť aj nákup predmetov, ktoré budú označené logom spoločnosti a rozdávané účastníkom.

Možno tieto predmety (balóniky, peračníky, nákrčníky, šiltovky) – všetky do 17 €/ks - považovať za reklamné predmety propagujúce dobré meno spoločnosti, hoci sú prioritne rozdávané deťom zamestnancom? Je možné obhájiť nákup týchto predmetov ako daňový výdavok? Ostatné náklady na podujatie účtuje spoločnosť ako nedaňové náklady.

Daňovými výdavkami sú podľa § 19 ods. 2 písm. k) ZDP výdavky na reklamu vynaložené za účelom prezentácie