dnes je 27.4.2024

Input:

Účtovanie nákladov na marketing a reprezentáciu spoločnosti

28.11.2023, , Zdroj: Verlag Dashöfer

2023.11.1.3 Účtovanie nákladov na marketing a reprezentáciu spoločnosti

Ing. Zuzana Sidorová, daňový poradca, DipIFR

Marketing a reprezentácia spoločnosti všeobecne

Pod pojmom marketing a reprezentácia obchodnej spoločnosti možno rozumieť rôzne formy komunikácie účtovnej jednotky smerom navonok s cieľom informovania zákazníka o ponúkaných produktoch a službách a ovplyvňovania jeho nákupného správania.

Marketing a reprezentácia môže mať rôzne formy platenej alebo neplatenej reklamy, sponzorstva, alebo reprezentácie formou rôznych akcií, drobných darčekových predmetov s logom alebo iným identifikovateľným znakom účtovnej jednotky.

Pri definovaní pojmu reklama je možné vychádzať zo zákona č. 147/2001 Z. z. o reklame a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, ktorý reklamu vymedzuje ako predvedenie, prezentáciu alebo iné