dnes je 27.4.2024

Input:

Účtovanie reklamných predmetov v roku 2019

26.9.2019, , Zdroj: Verlag Dashöfer

2019.18.1.2 Účtovanie reklamných predmetov v roku 2019

Ing. Ivana Glazelová

Reklama, reklamné predmety, náklady vynaložené na reprezentáciu a sponzorstvo sú z obsahového hľadiska spolu veľmi úzko súvisiace činnosti, nakoľko ich cieľom je propagácia spoločnosti, budovanie vzťahov s obchodnými partnermi.

Náklady na reprezentáciu

Je to činnosť zameraná na podporu svojho obchodného mena, prezentácia firmy, budovanie obchodných vzťahov. Pôjde najmä o výdavky súvisiace s činnosťou daňovníka, ktoré by mali vytvárať imidž daňovníka, napríklad pri rokovaniach s obchodnými partnermi. V praxi je to napríklad nákup potravín (káva, čaj, ovocie), úhrada za poskytnutie obeda a pohostenie pri obchodných rokovaniach. Tieto náklady sa posudzujú podľa § 21 ods. 1 písm. h) zákona o dani z príjmov ako nedaňové.


Príklad:

Obed s obchodnými partnermi

Spoločnosť ABC, s. r. o., pozvala niektorých svojich