2020.08.2.5 Výdavky na reklamu z pohľadu zákona o dani z príjmov v roku 2020
Ing. Jozef Pohlod

Firma uvažuje nad reklamou nasledujúcou formou. Boli by sme reklamným partnerom mediálnej kampane, napr. koncertu alebo nejakého kultúrneho podujatia, ktorý sa bude konať v rôznych mestách Slovenska. Naše logo by bolo na plagátoch k tomuto koncertu, kde budeme uvedený ako reklamný partner. Tiež v rôznych rádiách by sa vysielala reklama na tento koncert a bolo by uvedené, kto je reklamný partner. Všade by bolo naše logo, príp. slogan. Nebudú uvedené naše konkrétne produkty, lebo na to tu nie je priestor. Je takáto reklama daňovo uznaná? Možno, že niekto to nazve aj sponzorstvo, ale je to za protihodnotu, takže dar to nebude. Firma má stále vysoký ZD a platí daň z príjmu, takže nie je úmysel vykázať stratu a neplatiť daň.
Pôsobiskom reklamy je každé masové médium, o čom svedčí…