dnes je 19.5.2024

Input:

Účtovanie reklamných predmetov v roku 2024

24.4.2024, , Zdroj: Verlag Dashöfer

2024.04.1.3 Účtovanie reklamných predmetov v roku 2024

Ing. Zuzana Sidorová, daňový poradca, DipIFR

Pri definovaní pojmu reklama je možné vychádzať zo zákona č. 147/2001 Z. z. o reklame a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, ktorý reklamu vymedzuje ako predvedenie, prezentáciu alebo iné oznámenie v každej podobe súvisiace s obchodnou, podnikateľskou alebo inou zárobkovou činnosťou s cieľom uplatniť produkty na trhu. Za produkt sa považuje tovar, služby, nehnuteľnosti, obchodné meno, ochranné známky, označenie pôvodu výrobkov a iné práva a záväzky súvisiace s podnikaním. Šíriteľom reklamy je fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá reklamu šíri.

Na účely mediálneho vysielania vymedzuje nepriamo reklamu ustanovenie § 71 zákona č. 264/2022 Z. z. o mediálnych službách a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o mediálnych